Welkom bij Bas Auto Service

Betrouwbaar. Aandachtig. Serieus.
 

Met BDT programmeerbare ontsteking loopt uw automotor weer als nieuw!

Bas Auto Service probeert elke motor altijd maximaal te laten presteren. Hierbij is niet alleen een goed in- en uitlaatsysteem, maar zeker ook het ontstekingssysteem enorm van belang. 

Vaak wordt het ontstekingssysteem nog onderschat en presteert een motor niet optimaal. De vonk van het door ons zelf ontwikkelde, programmeerbare BDT ontstekingsysteem is vele malen krachtiger dan een conventionele ontsteking. Daardoor ontstaat een veel beter rendement en kunt u écht de laatste PK uit de motor halen. 

Natuurlijk wilt u dat de motor van uw bijzondere raspaard perfect loopt en top presteert. En of deze nou met 12 cilinders, met 8, 6 of 4 cilinders is uitgerust, met onze programmeerbare BDT ontsteking heeft Bas Auto Service
een perfecte oplossing in huis om ook úw motor werkelijk subliem te laten lopen. 

De BDT ontsteking zorgt voor een absolute verbetering van de ontsteking van vele soorten auto’s. Niet alleen bij kostbare klassiekers, maar vooral ook bij hoogpresterende race- en rallyauto’s. Wij bouwen dit systeem niet alleen graag voor u in, wij leveren u uiteraard ook de nodige ondersteuning. 

De BDT programmeerbare ontsteking past in de eigen, originele behuizing!

Bas Auto Service houdt graag rekening met uw wensen. Daarom plaatsen wij de door ons zelf ontwikkelde, programmeerbare BDT ontsteking liefst in het originele ontstekingshuis. Op deze manier blijft alles onder de motorkap er origineel uitzien. En dat is bij een bijzondere klassieker natuurlijk wel zo prettig.

Zo hebben wij al een flink aantal complexe 12-cilinder motoren van Jaguar, Ferrari en Lamborghini mogen “behandelen”. Deze motoren hebben helaas vaak de klacht dat zij niet mooi oppakken en slecht door de toeren heen lopen. Een uiterst teleurstellende ervaring voor menig eigenaar van deze prachtig vormgegeven iconen van techniek. Dankzij onze BDT ontsteking lopen deze motoren inmiddels weer beter dan nieuw, terwijl er van deze superieure ontstekingstechniek niets zichtbaar is.

Ook voor de P orsche 911 6 cilinder Doppelzündung motor kan Bas Auto Service een nieuwe, perfect programmeerbare BDT ontsteking leveren. Een prettige bijkomstigheid daarbij is dat de normaliter nogal kwetsbare Bosch vonkversterkers (HKZ Boxen) niet meer nodig zijn. De gewone losse bobines (die we er uiteraard bijleveren) volstaan. 

En voor de Porsche 911 6 cilinder met gewone contactpuntontsteking heeft Bas Auto Service zelfs een mooi ruilsysteem: u levert uw oude ontsteking in en ontvangt de BDT ontsteking ingebouwd in de originele behuizing retour. Dat is pas Duitse Gründlichkeit!

De Magneti Marelli Dinoplex ontsteking was één van de eerste elektronische ontstekingen en zijn tijd nogal vooruit. Helaas is dit ontstekingssysteem, dat bij de Ferrari’s en Fiats Dino, de Lancia Stratos en Lamborghini Countach werd gebruikt nogal kwetsbaar en gaat het veelvuldig kapot. Bas Auto Service is nu in staat om in de originele Dinoplex behuizing een nieuwe printplaat in te bouwen en deze zorgvuldig te sealen, waardoor alle originele aansluitingen gewoon gebruikt kunnen worden. Zo ziet alles onder de Italiaanse motorkap er ook nog gewoon heel Italiaans uit. Bellissimo! 

Ook hier geldt ons ruilsysteem: u levert uw oude, kapotte Dinoplex in en u ontvangt een perfect werkend exemplaar retour.

 Soms is standaard beter: CSI een prettig geprijsde elektronische ontsteking.

Ook als u op zoek bent naar een wat eenvoudiger oplossing voor uw ontsteking kan Bas Auto Service u prima van dienst zijn. Met het CSI-onstekingssysteem kunt u uw standaard ontsteking technisch flink verbeteren terwijl het prijstechnisch erg interessant blijft. Vooral als u zo handig bent om zelf uw standaard ontsteking te vervangen. Een startonderbreker is dan ook gelijk vrij eenvoudig geïnstalleerd. 

Uw MG-B, Triumph of ander schitterend stuk geschiedenis op wielen rijdt daarna echt beter dan ooit tevoren. En zo wordt “eenvoudig” toch top!

Meer ontstekingsinformatie? 

Wilt u nog wat meer weten over onze BDT- of CSI-ontstekingsystyemen? Belt u gerust Bas Auto Service op +31 (0)544 397106 of stuur ons een mailtje: info@basautoservice.nl

 

 


Uitnodiging Interclassics Maastricht 2018

Bas Auto Service is dit jaar aanwezig op de Interclassics Maastricht 2018 van 11 tot en met 14 januari 2018 in het MECC Maastricht.

U houdt vast net zo van klassieke automobielen als wij, bij Bas Auto Service. Daarom attenderen wij u graag op Interclassics Maastricht dat van 11 tot en met 14 januari 2018 voor de 25e maal wordt georganiseerd door MECC Maastricht.

Deze editie van InterClassics Maastricht zal in het teken staan van het jubileum van deze oldtimer beurs en zal synoniem staan voor de highlights van de afgelopen 25 jaar. Aan de hand van 18 thema's, die door de jaren heen gevoerd zijn, zal een unieke collectie van 18 topstukken gepresenteerd worden. De mooiste en meest exclusieve classic cars zullen tentoongesteld worden. Uiteraard wordt er ook een breed podium aan alles gerelateerd aan classic cars, van onderdelen tot automobilia.

Afgelopen jaar kwamen bijna 30.000 bezoekers naar de beurs die inmiddels haar plek heeft veroverd tussen de grote internationale oldtimerevenementen zoals Essen, Parijs, Padova en Stuttgart. Want het kwalitatief hoogstaand aanbod aan oldtimers, classic- en prestigeautomobielen, onderdelen- en restauratiebedrijven op meer dan 35.000 m2 is wereldwijd beroemd bij alle echte liefhebbers.

En dat geldt ook voor het aanbod van veilinghuis Coys op de veiling op zaterdagmiddag 13 januari: net als afgelopen jaar weer zeer interessant. Kijk voor meer informatie op www.interclassicsmaastricht.nl

Natuurlijk nodigen wij u ook dit jaar weer met veel plezier uit op de eigen stand van Bas Auto Service op deze internationale beurs. Op stand nr. N 951 in de Noordhal presenteren wij u graag ons bedrijf: de laatste nieuwe ontwikkelingen op ons vakgebied, onze nieuwste producten, zoals onze verbeterde BDT-ontsteking, onze Dynostar rollenbank service en de uitgebreide tuning mogelijkheden voor uw race- of rallymotor. Maar wij vertellen u ook graag hoe wij uw motor, ontsteking of versnellingsbak kunnen reviseren. Uw reacties daarop horen wij natuurlijk graag.

Ook dit jaar kunt u op onze stand weer twee schitterend vormgegeven klassiekers bewonderen: een prachtige groene Fiat Dino Coupé 2400 en een groene Porsche 911 coupé! En als echte liefhebber hoeft u het niet alleen bij kijken te laten: deze zijn beiden te koop. Wij hopen van harte u te mogen begroeten op onze stand in Maastricht.


 

 

Nu ook; Motoren, Crossmotoren, Schakelbrommers |en scooters rollen

Verwen uw (cross)motor, scooter of schakelbrommer eens met een rollenbank!

Dat Bas Auto Service beschikt over een eigen, inpandige Dynostar vermogensbank wist u misschien al. En dat we daar hele snelle race- en rally auto`s perfect mee afstellen weet je dan vast ook.

Maar helemaal nieuw is dat we ook uw motor, crossmotor, scooter of zelfs schakelbrommer veel beter kunnen laten presteren door onze rollenbank. Met deze ''single roller'' testbank kan het in- en uitlaatsysteem en het ontstekingsysteem uitgebreid worden getest en afgesteld. Er wordt daarbij op de rollen gemeten waardoor er geen wrijving en slip optreedt.

U heeft echt een extreem snel racemonster op twee wielen? Geen probleem hoor: tot maar liefst 350 km/uur kunnen wij meten. En dus ook weten wat er nog aan verbeterd kan worden ! Ook uw crossmotor kunnen wij tot veel grotere hoogtes brengen door er heel wat meer PK`s uit te peuteren. Maar wisselt u uw noppenband dan wel even voor een normale wegband.

Werkelijk elke motor of brommer kan op onze rollenbank perfect afgesteld worden, mede dankzij het enorm brede assortiment sproeiers dat we in huis hebben. Ook het afstellen van tuning kastjes van scooters kent voor ons geen geheimen dankzij een speciaal scooter programma, waarbij de bank gelijk afremt. Kom dus lekker een keer rollen bij Bas en maak uw tweewieler weer vrolijk.

 

 

Monte Carlo Rallye Historique 2011 debuut

Op 26 januari gaat de veertiende editie van de Rallye Monte-Carlo Historique van start. Herman van Oldenmark en Fred Hak hebben zich ingeschreven en zijn geaccepteerd met een Datsun 240Z uit 1971.

Na eerdere gezamenlijke deelnames aan Starrally, Hornelandrally, Tulpenrallye, Classic 500 Challenge en ABC-rally zoeken ze nu de uitdaging van de fameuze Monte-Carlo. Ook de Datsun krijgt van tevoren extra aandacht. Herman: “Er komt een sperdifferentieel in en voor de veiligheid een rolkooi. Verder ben ik heel tevreden over de Vredestein winterbanden die mij de afgelopen jaren in o.a. de laatste twee Wintertrials, veilig en zonder sneeuwkettingen over vele besneeuwde en ijzige wegen hebben gebracht.

Uiteraard gaan we ook nu weer in overleg met de experts van Vredestein wat de beste bandenkeuzes zijn maar ongetwijfeld zullen we ook dit jaar de spikes van dit merk nodig hebben.

De Rallye de Monte-Carlo behoort tot één van de zwaarste historische rallies en vergt dan ook behoorlijk wat voorbereiding en een gedegen service voor onderweg. Ons Team heeft Bas Auto Service bereid gevonden om deze service te verrichten en daar zijn wij zeer blij mee.

De Monte-Carlo Historique kent vijf startplaatsen, van waaruit de aanlooproutes de deelnemers uiteindelijk brengen naar verzamelpunt Valence. Fred: “Voor Reims en Barcelona komen we niet in aanmerking; die zijn gereserveerd voor auto’s met bouwjaar tot 1966 of met een cilinderinhoud tot 1.300 cc. We hebben nu als voorkeur Glasgow en als tweede Warschau aangekruist. Maar welke van de twee het ook wordt, iedereen kan ons live volgen. De firma Trackjack bouwt het unieke Europese volgsysteem met Track&trace in de Datsun in zodat wij continu live, via de website, te volgen zijn.”

Vanuit Valence gaan de deelnemers op pad naar Monaco, om vervolgens nog eens terug te keren in Valence. Uiteindelijk wordt op 2 februari gefinisht op de boulevard in Monte-Carlo, maar in de nacht daaraan voorafgaand moet nog de befaamde Col de Turini bedwongen worden.

Om op de hoogte te blijven van de voorbereidingen en de vorderingen van het team en straks, tijdens de rallye, van hun positie, gaat u naar de speciaal in het leven geroepen site:

http://www.volgdemontecarlorally.nl

 

 

Classic 500 Challenge

Bas Auto Service is het jaar door bij de nodige klassieke rally’s te vinden om met erg veel plezier de benodigde service te verlenen. Zodat u, samen met uw navigator, met een grote glimlach aan de finish kunt verschijnen.

Tijdens de Classic 500 Challenge, 17 en 18 september 2010, heeft Bas Auto Service o.a. Herman van Oldenmark weer op weg geholpen: "Bij het oprijden van een landweggetje hoorde we opeens een behoorlijk geratel en een toename van het aantal DB's van onder de auto. Helaas was de uitlaat afgebroken." "Binnen tien minuten was de klus geklaard en konden wij hierna met een pittig tempo richting de TC. Eenentwintig minuten straftijd hadden we opgelopen en onze hoop op een top tien plaats was vervlogen. Maar belangrijker was natuurlijk dat we nog, dankzij het snelle reageren van Bas Auto Service nog in de rally zaten." Het complete verhaal van Herman van Oldenmark leest u onder 'lees meer'.

Herman van Oldenmark:
Eindelijk was vorige week de verwachte nieuwe radiator voor onze Datsun 240Z binnengekomen en konden we een dag voor de start van de Classic 500 deze inbouwen. Zou een half uurtje werk zijn had onze monteur Ben ons verzekerd. De rest van de auto was nagekeken en hij stond helemaal klaar voor de rally. Nou dat half uurtje inbouwen klopte maar bij het afvullen kregen we echt zo'n bananasplit gevoel. Wat er boven in ging kwam er vanonder net zo hard weer uit. Nadat ook bleek dat de radiator, die we snel uit een 260 hadden gehaald, niet passend was werd besloten de Escort MK1 snel klaar te maken.

Omdat we bezig waren hier een nieuw dashboard in te bouwen en alles open lag bracht dit weer een nieuwe uitdaging. Uiteindelijk, met een paar kleine dingetjes die niet werkte kon ik 's avonds om elf uur de garage uitrijden om 's morgens zes uur naar Apeldoorn te rijden om mijn navigator Fred Hak op te pikken.

Toen op naar de Classic 500, een nieuwe rally op de kalender met een hoge verwachtings gehalte. Nou ik kan u zeggen dat deze organisatie een perfecte rally heeft neergezet. Alles klopte. De sfeer, het regelement, de route, het verblijf, de service en de spanning in de systemen...... gewoon TOP.

Ook wij gingen lekker van start. Het gevoel in de auto was goed en we konden, volgens ons, de uitzetter goed in zijn gedachte volgen. Bij traject twee was het gevoel ook goed, maar we werden weer met twee benen terug op de grond gezet en waren dus aardig in de valletjes gelopen. Traject drie ging echt super. We vlogen er doorheen en hadden geen enkel probleem met de uitgezette route waardoor we al snel voor in het schema liepen. Deze voorsprong en het snelle handelen van Bas Auto Service hebben ons in de rit gehouden. Bij het oprijden van een landweggetje hoorde we opeens een behoorlijk geratel en een toename van het aantal DB's van onder de auto. Helaas was de uitlaat afgebroken.

Uiteraard gelijk bellen en onze ideale passeertijd bij de TC controleren. Gelukkig hadden we een voorsprong van vijftien minuten opgebouwd en omdat je uiterlijk een half uur te laat binnen mag komen hadden we wat speling. Gelijk Bas Auto Service bellen en ja hoor, een heel vriendelijke stem die opnam met....... Hallo Herman wat kunnen we voor je doen..... over service gesproken.

Na het probleem te hebben uitgelegd en onze locatie te hebben doorgegeven was het volgens Bas zijn navigatie ongeveer twintig minuten rijden. Dat Bas ook een beetje kan rijden werd duidelijk toen de grote State of Art bus binnen het kwartier, wel eens waar met het gereedschap een beetje geschuffeld, bij ons aankwam.

Snel de Escort omhoog en sleutelen maar. Binnen tien minuten was de klus geklaard en konden wij hierna met een pittig tempo richting de TC. Eenentwintig minuten straftijd hadden we opgelopen en onze hoop op een top tien plaats was vervlogen. Maar belangrijker was natuurlijk dat we nog, dankzij het snelle reageren van Bas Auto Service nog in de rally zaten. Nog een klein stukje rijden en we waren bij de lunch die echt zowel qua locatie als kwaliteit echt super waren. Ook Bas had hier nog even de tijd om de uitlaat wat verder vast te zetten waaardoor we zonder verdere problemen de rally hebben kunnen uitrijden. Dan het middag traject. Ook dit ging volgens ons gevoel erg goed en tja voor ons gevoel was het jammer dat het eigenlijk zo makkelijk was en waardoor we niet echt meer plekjes konden goedmaken. De realiteit was gelukkig anders. Slechts twee teams, waaronder wij, hebben de middag etappe foutloos gereden en ja hoor we stegen weer de top tien in. En dan maar, onder het genot van een glaasje wijn, wachten op de uitslag. En BINGO........ achste plaats. Hier zijn we natuurlijk uiterst tevreden mee en deze uitslag brengt mij, tijdelijk wellenswaar, weer terug op de eerste plaats in het DHRC kampioenschap. http://www.dhrc.nl/dhrc/pages/kamp/2010/sportbes10.htm

De avond werd afgesloten met een voortreffelijk diner en prijsuitreiking, waarna we zeer voldaan weer huiswaarts konden keren.

Voor een ieder die niet aan de Classic 500 heeft mee gedaan een goed advies.... Meedoen volgend jaar!!!

bron: http://rally.creativeaction.nl

 

Nieuw ontwikkelde, programmeerbare ontsteking |voor 12 cilinder motoren van Ferrari en Lamborghini.

 

De 12-cilinder motoren van Ferrari en Lamborghini hebben helaas vaak de klacht dat zij niet mooi oppakken en slecht door de toeren heen lopen. Een uiterst teleurstellende ervaring voor menig eigenaar van deze prachtig vormgegeven iconen van Italiaanse techniek.

Deze schitterend rode Countach loopt nu, 23 jaar na het passeren van de fabriekspoort in Sant’Agata Bolognese, eigenlijk beter dan nieuw (al zeggen we het zelf, zonder Italiaans accent).

Bas Auto Service paste allereerst de sproeierbezetting van dit imposante stuk techniek aan. En in het originele ontstekingshuis werd een door ons zelf ontwikkelde, programmeerbare ontsteking geplaatst. De originele ontstekingsmodule, bobine en kabels werden vervangen door MSD Ignition systemen. Daarna is de auto afgesteld op de inpandige vermogensbank zodat voortaan het optimale resultaat wordt bereikt.

U zou de glimlach van de eigenaar eens moeten zien.

“Interessant”, zegt u, “maar ik heb helemaal geen 12 cilinders”. Wel, ook al heeft uw raspaard er 4, 6 of zelfs 8 minder aan boord, dan nog hebben wij met deze programmeerbare ontsteking een perfecte oplossing in huis om ook uw motor werkelijk subliem te laten lopen.